Raport przedstawia wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu „Wolność sumienia i wyznania pacjentów w systemie opieki zdrowotnej”, finansowanego przez Islandię, Lichtenstein i Norwegię z Funduszy EOG w ramach programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy.
W raporcie przedstawiono przypadki nadużyć i dyskryminacji na tle wyznaniowym i światopoglądowym, które stanowią istotny argument za wprowadzeniem procedur i zasad zmniejszających prawdopodobieństwo ich pojawienia się w przyszłości, tym samym powinny wpłynąć pozytywnie na poprawę dobrostanu osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych.
„Tęczowy niezbędnik dla początkujących osób aktywistycznych” powstał w ramach projektu „Szkoła Architektury Zmian Społecznych”, którego głównym celem było przeciwdziałanie dyskryminacji osób LGBT+ na terenie województwa małopolskiego poprzez wyszkolenie osób liderskich inicjujących zmiany w swoich
społecznościach.
W publikacji znajdziecie Państwo, naszym zdaniem, najważniejsze informacje dotyczące takich zagadnień, jak: seksualność, antydyskryminacja, stres mniejszościowy, język wrażliwy na płeć oraz wywiady przeprowadzone z osobami uczestniczącymi w naszym projekcie.
Projekt „Szkoła Architektury Zmian Społecznych” finansowany jest przez Islandię, Liechtenstein, i Norwegię z Funduszy EOG w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny.
Zachęcamy do zapoznania się z broszurą podejmującą kwestie wolności sumienia i wyznania pacjentów i pacjentek, skierowaną do osób pracujących w systemie ochrony zdrowia w Polsce.
Broszura powstała w ramach projektu „Wolność sumienia i wyznania pacjentów w systemie opieki zdrowotnej” finansowanego przez Islandię, Lichtenstein i Norwegię z Funduszy EOG w ramach programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy.
Zachęcamy do zapoznania się z broszurą „Wolność sumienia i wyznania w systemie ochrony zdrowia w Polsce: dla pacjentek i pacjentów”, w której znajdziecie Państwo odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania.
Broszura powstała w ramach projektu „Wolność sumienia i wyznania pacjentów w systemie opieki zdrowotnej” finansowanego przez Islandię, Lichtenstein i Norwegię z Funduszy EOG w ramach programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy.
Raport „Szkoła to (nie) miejsce kultu. Deficyty równouprawnienia w zakresie wolności sumienia i wyznania w szkołach publicznych w Polsce” opisuje sytuację w edukacji publicznej pod kątem realizacji wolności sumienia i wyznania oraz dyskryminacji ze względu na wyznanie i/lub światopogląd.
Raport został opracowany na podstawie przeprowadzonego monitoringu mediów internetowych oraz przypadków zgłoszonych do Fundacji Polistrefa. Raport koncentruje się na wydarzeniach w roku szkolnym 2016/17 oraz początku roku szkolnego 2017/18.
Raport z monitoringu szkół przejmowanych przez inne, niż jednostki samorządu terytorialnego, organy prowadzące, zrealizowanego w ramach projektu „Obecna? Równość wyznaniowa i światopoglądowa w edukacji publicznej”
Broszura zawiera rekomendacje wynikające z przeprowadzonych przez nas badań ilościowych i jakościowych, dotyczących dostępności lekcji etyki i religii innych wyznań niż rzymskokatolicka; monitoringu szkół, pod kątem przestrzegania zasady niedyskryminacji ze względu na wyznanie i światopogląd, przekazanych innym organom prowadzącym niż jednostki samorządu terytorialnego oraz analizy obowiązującego stanu prawnego.
Zachęcamy Państwa do zapoznania się z raportem z badań dotyczących dostępności lekcji etyki i religii innych niż rzymskokatolicka przeprowadzonych w ramach projektu „Obecna? Równość wyznaniowa i światopoglądowa w edukacji publicznej”
Zachęcamy Państwa do zapoznania się z raportem „W sidłach niemocy”, który wieńczy projekt „Działania na rzecz równości wyznaniowej i światopoglądowej w edukacji publicznej”
Broszura podsumowująca projekt „Działania na rzecz równości wyznaniowej i światopoglądowej w edukacji publicznej”
Broszura informacyjna, w której przypominamy przepisy prawa z obszaru wolności sumienia i wyznania; odpowiadamy na najczęściej zadawane nam pytania i objaśniamy, jak sobie radzić w sytuacji braku zrozumienia oraz dyskryminacji na tle wyznaniowym i światopoglądowym w edukacji publicznej; wskazujemy na dobre praktyki.
Zachęcamy Państwa do zapoznania się z raportem opisującym podjęte przez nas w roku 2014 działania, w ramach projektu „Działania na rzecz równości wyznaniowej i światopoglądowej w edukacji publicznej” finansowanego z Funduszy EOG; program Obywatele dla Demokracji.
Więcej informacji o projekcie na stronie www.rownoscwyznania.org
Raport „Pomiędzy tolerancją a dyskryminacją. O występowaniu i przeciwdziałaniu dyskryminacji na tle religijnym w małopolskich szkołach oraz o treściach etycznych, religijnych i antydyskryminacyjnych w systemie oświaty” wieńczy projekt „Zbadanie występowania i przeciwdziałania dyskrymiancji na tle religijnym w małoplskich szkołach”, który finansowany był ze środków Fundacji im. Stefana Batorego.
o występowaniu i przeciwdziałaniu dyskryminacji na tle religijnym w małopolskich szkołach oraz o treściach etycznych, religijnych i antydyskryminacyjnych w systemie oświaty
Zapraszamy do zapoznania się z publikacją „Bezpieczna szkoła. Poradnik równościowy dla nauczycieli i nauczycielek” przeznaczony dla pracowników szkół, którzy chcą wspierać uczniów LGBT i stworzyć bezpieczne miejsce dla wszystkich uczniów i uczennic, niezależnie od ich orientacji seksualnej, płci, tożsamości płciowej lub ekspresji.
Broszura jest dopełnieniem szkoleń „Bezpieczna szkoła. Warsztaty równościowe dla nauczycieli/lek”. Realizacja projektu, w tym wydanie niniejszego poradnika była możliwa dzięki wsparciu finansowemu PlanetRomeo Foundation.